PROGRAMUL PSIHO-EDUCATIV

Am început ședințele psiho-educative cu primul grup de copii!

Șansa la o viață echilibrată, pentru copiii din medii defavorizate.

La sfârșitul anului 2018 am început primele cursuri de dezvoltare personală, pentru copiii incluși în programul psiho-educativ dezvoltat de Asociația ”Aici pentru TINE”. Prima grupă este formată din 6 copii, cu vârsta între 8 și 10 ani, urmând ca în perioada imediat următoare să fie creată o a doua grupă, pentru cei cu vârsta între 10 și 13 ani.

Mulțumim, în primul rând, domnului psiholog clinician Zamfir Ion, care este alături de copii, trup și suflet, ajutându-i, la fiecare curs, să-și dezvolte abilitățile, să aibă o atitudine pozitivă și deschisă față de oameni, să fie empatici și altruiști, să se adapteze, să se stimeze și să rezolve problemele de comportament.

Șansa unei astfel de terapii, pentru copiii din medii defavorizate, este întâlnită foarte rar în societate, pentru că sedințele la psiholog sunt, în general, un privilegiu al celor care au suficiente resurse materiale

Fiecare modul durează 6 luni  și cuprinde ședințe săptămânale, a câte două ore, care constau în activități de învățare, prin metode alternative, multe jocuri și exerciții practice, discuții pe temele de interes general, prezentări și filmulețe motivaționale. Toate evaluările sunt făcute având la bază teste neuropsihologice omologate, cuprinse în Bateria de evaluare a abilităților cognitive NEPSY 3-12 ani.

Copiii aceștia merită șansa de a evolua la fel ca și ceilalți, de a-și rezolva problemele emoționale. Lipsa de încredere, lipsa de afecțiune, lipsa respectului de sine sunt probleme mai mari decât lipsa banilor, a alimentelor sau a hainelor. 

 

Susține chiar acum programul psiho-educativ pentru ca toți copiii angrenați în acest proiect să beneficieze de cele mai bune terapii. Orice sumă donată poate reprezenta un real ajutor pentru acești copii.

Mulțumim mult sponsorilor noștri: Promedivet, Conex Distribution S.A.și Asociației de Servicii Sociale SCUT! Dacă vrei să contribui la dezvoltarea acestui program, pentru ca în el să fie incluși cât mai mulți copii și adolescenți, te rugăm să donezi în contul asociației.

Pentru mai multe informaţii, ne poţi contacta telefonic, la numărul: 0726.686.793 – Adina Gal, președinte Asociația ”Aici pentru Tine”. 

KAUFLAND SUSȚINE PROGRAMUL PSIHO-EDUCATIV!

Am început testările psihologice pe bateria de teste omologate Nepsi pentru funcții cognitive și emoționale pentru copiii din programul psiho–educativ al Asociației Aici Pentru Tine!

Este una dintre marile reușite ale programelor asociației și pentru asta mulțumim din suflet celor implicați: Kaufland Romania, Biblioteca Judeteana George Baritiu Brasov și Promedivet Sovata.

Fără acești oameni, copiii din programul nostru nu ar fi avut aceasta șansă uriașă de a deveni, în viitor, oameni desăvârșiți.

Împreună facem bine!

Planul de desfășurare și formare a abilităților aptitudinale.

 

Gândirea prin toate trăsăturile sale este un element constitutiv al personalității umane și are o importanță covârșitoare. 

Creierul copilului se dezvoltă în mare parte în perioada intrauterină, dar el nu își oprește dezvoltarea după această perioadă, ci se dezvoltă și mai mult prin relaționarea lui cu mediul.

Această relaționare permite formarea conexiunilor neuronale și a structurilor cerebrale să se dezvolte și să formeze o arhitectură complexă a creierului, asigurând o amplă și corectă dezvoltare cognitivă. Stimularea cognitivă trebuie privită ca pe un element necesar. Cu cât este mai variat mediul, cu atât copilul se va implica mai mult să-l înțeleagă, să-l exploreze și să-l controleze. 

Dorința firească, naturală a copilului este de a căuta să înțeleagă ce este în jurul său. În cercetările moderne de referință s-a constatat că în perioadele ante-preșcolară și preșcolară, maleabilitatea psihică permite o influență educativă masivă nu numai în domeniul informativ, ci și în cel formativ, element ce favorizează achiziția și dezvoltarea.

În cadrul proiectului nostru psiho-educativ, folosim potențialul fiecărui copil în cele trei componente psihologice: cognitiv, emoțional și comportamental și stimulăm activ nivelul de dezvoltare al fiecărui copil cu ajutorul jocurilor-exercițiu folosite în cadrul ședințelor de dezvoltare.

Acest mod de stimulare prin intermediul jocurilor interactive și atractive în același moment, trezesc interesul copiilor pentru executarea unor sarcini didactice și întrețin efortul necesar executării ei. Jocurile-exercițiu sunt necesare atât în consolidarea cunoștințelor acumulate sau formării unor deprinderi și dezvoltarea altor laturi ale personalității. Variantele de lucru pot cuprinde sarcini asemănătoare, de același grad de dificultate, dar prezentate în diferite forme pentru a preveni plictiseala și pentru a nu se instala în planul emoțional monotonia. 

De aceea, gradarea sarcinilor jocurilor-exercițiu trebuie făcută treptat, pornindu-se de la etapa de dezvoltare în care se găsește copilul și dezvoltându-i deprinderea specifică secvenței de instruire în așa fel încât să fie atras, treptat, de la ceea ce știe, spre ceva nou, dar totuși ușor de realizat.

Consolidarea cunoștințelor noi acumulate trebuie să fie în concordanță atât cu interesul copilului cât și cu utilitatea acestor cunoștințe acumulate și în acest mod rezonanța în sfera afectivității este garantată de mulțumire și împlinire de sine că este util și bun în ceea ce face.

Modalitatea de acțiune în cadrul acestor jocuri-exercițiu se face în funcție de procesul psihic pe care urmărim cu precădere să-l dezvoltăm.

Stimularea prin acest tip de joc-exercițiu declanșează într-o formă mai vizibilă sau mai puțin vizibilă, mai multe procese psihice, chiar dacă ne propunem în mod explicit să ne referim la unul din ele. Pentru a urmări dezvoltarea unei anumite însușiri sau operații ale gândirii, fac apel în același timp și la alte operații sau însușiri ale sale, dar din punct de vedere formativ vom lua în considerare numai acea operație sau însușire a gândirii, iar sarcina jocului se adresează în mai mare măsură acelui atribut formativ.

Conceptul de bază în actul programului psiho-educațional este modalitatea de cunoaștere și de descoperire a potențialului uman de care dispunem ca ființe bio-psiho-sociale. Din această perspectivă a cunoașterii umane este foarte important să dezvoltăm copiilor abilități în raport cu potențialul de care fiecare copil dispune și este interesat să-l dezvolte.

Formarea acestor abilității necesare pentru viață este scopul nostru central în programul psiho-educațional pe care îl desfășurăm, scop care are în atenție dezvoltarea capacităților de cunoaștere, de relaționare și comunicare, dar în același moment și dorința de explorare, descoperire și de gestionare a elementelor și a fenomenelor noi din lumea în care trăiesc.

Prin acțiuni didactice susținute, copiii vor învăța să vadă avantajele și beneficiile educației, iar mai târziu vor fi cei care vor încuraja pe alții să învețe.