Erasmus+, un drum sigur pentru atingerea obiectivelor asociației ,,Aici pentru Tine''!

Asociația noastră și-a propus să ajute diferite grupuri sau persoane aflate în dificultate. Nu este un drum ușor, dar totul devine mai clar atunci când ai sprijin din partea profesioniștilor și ajutor financiar. Din acest motiv, Erasmus+ a devenit un partener pe care ne putem baza.

Mai întâi, am participat la mai multe sesiuni de instruire și am învățat cum se derulează un proiect Erasmus+. Am avut reprezentanți la proiectele din țară, dar și la cele din Polonia, Turcia, Serbia, Germania sau Slovenia. Așa am ajuns să concretizăm două proiecte care se află aproape de etapa de finanțare.

Prin primul proiect vom încerca să îi ajutăm pe tinerii între 13 și 18 ani din medii defavorizate să evite consumul de droguri. Se numește ,, Step Back from the Edge,, și se desprinde din Axa K0105, dedicată adolescenților și tinerilor aflați între 13 și 30 de ani, dar și schimburilor de lucrători tineri.

Al doilea proiect are ca obiectiv principal integrarea persoanelor cu dizabilități motrice minore și medii în societate. E important de știut că programul îi ajută și pe liderii tineri care au mai puțin de un an de experiența în mediul întrajutorării sociale.

Iar drumul nostru, la pas cu Erasmus+ nu se oprește aici.

Intenționăm să ne acredităm ESC – European Solidarity Corp și astfel vom avea ocazia prețioasă de a trimite și de a primi voluntari la orice organizație acreditată din lume.În plus,  ne dorim ca până în 2020 să aplicăm pentru încă 3-4 proiecte și sperăm să aducem la noi 4 voluntari cu experiență.

Erasmus+ este programul prin care UE sprijină educația, formarea, tineretul și sportul în Europa. Dispune de un buget de 14,7 miliarde EUR, aproximează 4 milioane de beneficiari și se va derula până în 2020. Programul Erasmus+ are o largă aplicabilitate. Printre beneficii se numără :

  • Acces la educație de calitate, gratuită
  • Crearea de noi relații atât profesional dar și personal
  • Noi oportunități  de dezvoltare persoanală
  • Posibilități  de călătorie gratuite Schimb intercultural

Programul psiho-educativ al asociației pentru copii între 6 și 18 ani

Am inceput testarile psihologice pe bateria de teste omologate Nepsi pentru functii cognitive si emotionale pentru copiii din programul psiho – educativ al Asociatia Aici Pentru Tine!
https://www.cognitrom.ro/p…/evaluare-neuropsihologica-copii/

Este unul din marile reusite ale programelor asociatiei si pentru asta multumim din suflet celor implicati: Kaufland Romania, Biblioteca Judeteana George Baritiu Brasov si Promedivet Sovata.
Fara acesti oameni copiii nostri din program nu ar fi avut aceasta sansa uriasa sa fie in viitor oameni desavarsiti.

Impreuna facem bine!

PLANUL DE DESFĂȘURARE ȘI DE FORMARE A ABILITĂȚILOR APTITUDINALE

FORMAREA ABILITĂȚILOR ȘI A APTITUDINILOR

Gândirea prin toate trăsăturile sale este un element constitutiv al personalității umane și are o imortanță covârșitoare. Gradul ei de dezvoltare reflectă în mare măsură etapa la care a ajuns evoluția intelectuală a unui individ. De aceea procesul de formare și procesul de învățare în sine în latura sa formativă, trebuie să urmărească cu deosebită grijă, începând de la vârsta cea mai fragedă, dezvoltarea gândirii copilului sub toate aspectele ei(operații, analiză, sinteză, mobilitate, flexibilitate, perspicacitate etc.) până la determinarea formelor de gândire de tip topologic, vertical-cauzală, gândire laterală, complex dinamică și abstractă.

Creierul copilului se dezvoltă în mare parte în perioada intrauterină, dar el nu își opreste dezvoltarea după această perioadă, ci se dezvoltă și mai mult prin relaționarea lui cu mediu.

Această relaționare permite formarea conexiunilor neuronale și a structurilor cerebrale să se dezvolte și să formeze o arhitectură complexă a creierului, asigurând o amplă și corectă dezvoltare cognitivă. Stimularea cognitivă trebuie privită ca pe un element necesar. Cu cât este mai variat mediul cu atât copilul se va implica mai mult să-l îmțeleagă, să-l exploreze și să-l controleze. Dorința firească, naturală a copilului este de a căuta să înțeleagă ce este în jurul său. În cercetările moderne de referință s-a constatat că în perioadele anteptrșcolară și preșcolară maleabilitatea psihică permite o influență educativă masivă nu numai în domeniul informativ, ci și în cel formativ element ce favorizează achiziția și dezvoltarea.

În cadrul poroiectului nostru psihoeducativ folosim potențialul fiecărui copil în cele trei componente psihologice: cognitiv, emoțional și comportamental și stimulăm activ nivelul de dezvoltare al fiecărui copil cu ajutorul jocurilor-exercițiu folosite în cadrul ședințelor de dezvoltare.

Acest mod de stimulare prin intermediul jocurilor interactive și atractive în acelaș moment trezesc interesul copiilor pentru executarea unor sarcini didactice și întrețin efortul necesar executătii ei. Jocurile-exercițiu sunt foarte necesare atât în consolidarea cunoștințelor acumulate (pe plan cognitiv) sau formării unor deprinderi și dezvoltarea altor laturi ale personalității(pe planul formativ). Variantele de lucru pot cuprinde sarcini asemănătoare, de același grad de dificultate, dar prezentate în diferite forme pentru a preveni plictiseala și pentru a nu se instala în planul emoțional monotonia. Jocurile-exercițiu au calitatea de a putea fi adaptate nivelului de dezvoltare al fiecărui copil și de a permite repetarea exercițiului în diferite grade de complexitate de atâtea ori cât este necesar pentru a se obține saltul calitativ pe o treaptă superioară de dezvoltare a copilului.

De aceea, din punct de vedere psihologic și metodic, gradarea sarcinilor jocurilor-exercițiu trebuie făcută treptat, pornindu-se de la etapa de dezvoltare în care se găsește copilul și dezvoltându-i deprindrea specifică secvenței de instruire în așa fel încât, fără să i se pară obositor, el să fie atras, treptat, de la ceea ce știe spre ceva nou, dar totuși ușor de realizat.

Consolidarea cunoștințelor noi acumulate trebuie să fie în concordanță atât cu interesul copilului cât și cu utilitatea acestor cunoștinte acumulate și în acest mod rezonanța în sfera afectivității este garantată de mulțumirere și împlinire de sine că este util și bun în ceea ce face.

Modalitatea de acțiune în cadrul acestor jocuri-exercițiu se face în funcție de procesul psihic pe care urmărim cu precădere să-l dezvoltăm. Deoarece psihicul uman nu este un conglomerat de procese psihice, fără legături între ele, neputându-se dezvolta fiecare separat fără concursul celorlalte, acestea se influiențează reciproc acționează concomitent.

Stimularea prin acest tip de joc-exercițiu declanșază într-o formă mai vizibilă sau mai putin vizibilă, mai multe procese psihice, chier dacă ne propunem în mod explicit să ne referim la unul din ele.

Pentru a urmării dezvoltarea unei anumite însușiri sau sau operații ale gândirii fac apel în acelaș timp și la alte operații sau însușiri ale sale, dar din punct e vedere formativ vom lua în considerare numai acea operație sau însușire a gândirii, iar sarcina jocului se adresează în mai mare masură acelui atribut formativ.

Conceptul de bază în actul programului psihoeducațional este modalitatea de cunoaștere și de descoperire a potențialului uman de care dispunem ca ființe bio-psiho-sociale. Actul cunoașterii este foarte amplu și comlex constituit pe etape de dezvoltare și de înțelegere, pe domenii de activitate și de interes specifice pentru fiecare ființă umană în parte, dar actul cunoașerii ființei umane rămâne o problemă deschisă și provocatoare. Din această perspectivă a cunoașterii umane este foarte imortant să dezvoltăm copiilor abilități în raport cu potențialul de care fiecare copil dispune și este interesat să-l dezvolte.

Formarea acestor abilității necesare pentru viață este scopul nostru central în programul psihoeducational pe care îl desfățurăm, scop care are în atenție dezvoltarea capacitățiilor de conoaștere, de relaționare și comunicare, dar în același moment și dorința de explorare, descoperire și de gestionare a elementelor și a fenomenelor noi din lumea în care trăiesc. În acest fel încurajăm copiii să înțeleagă că sunt invitați, așteptați și acceptați să descopere frunusețile și minunățiile acestei planete și a creației supreme prin spiritualitatea sa, adică OMUL din a cărei categorie fac și ei paete. Prin acțiuni didactice susținute, copiii vor învăța să vadă avantajele și banaficile educației, iar mai târziu vor fi cei care vor încuraja pe alții să învete. În acest mod scopul nostru formativ are o finalitate prin a prevenii dezinteresul față de educație prin abandon școlar, față de societate prin delicvență și față de el însuși prin dezumanizare.

Atelierul de Formare și de Dezvoltarea Abilităților de Viață pentru copii din familii defavorizate

Cele mai mari probleme ale copiilor care provin din medii defavorizate sunt cele emoționale.

Lipsa de încredere, lipsa de afecțiune, lipsa respectului de sine sunt probleme mai mari decât lipsa banilor, a alimentelor sau a hainelor. Vrem să-i ajutăm pe acești copii să ducă o viață frumoasă, pe termen lung. Vrem să le dăm încredere că se vor descurca în viață, că vor putea avea familii normale și vor putea fi de ajutor societății, că nu sunt victime, ci persoane puternice, care vor reuși. Terapeutul asociației va ține, cu fiecare copil, 24 de cursuri, a câte două ore, care vor consta în activități de învățare, prin metode alternative, multe jocuri și exerciții practice, jocuri de rol, discuții pe temele de interes general, prezentări și filmulețe motivaționale.

Împreună de Sărbători

În fiecare an, de Sărbători, cu donațiile primite, reușim să oferim sute de pachete cu haine, alimente, încălțăminte, cărți și jucării, pentru oameni fără adăpost, familii nevoiașe, bătrâni singuri și copii din centre de plasament.

În cifre, doar în campania din 2017, s-au strâns aproximativ două tone de articole de îmbrăcăminte, peste 17 tone de lemne, sute de plase și cutii cu cadouri pentru cei mici, dar și aproape două tone de produse alimentare, perisabile și neperisabile.

Centrul de zi

Copiii din centrele de plasament sunt total nepregătiți pentru viață, atunci când părăsesc centrul. În Brașov, nu există niciun centru care să îi învețe pe tinerii fără familie cum să trăiască în societate. Este extrem de necesar un centru în care acești tineri să poată învăța cum să se gospodărească – cum se face curățenie, cum se spălă, cum se prepară hrana, dar și diverse activități utile – grădinărit, activități meșteșugărești, tâmplărie etc. În plus, este necesar să existe un loc în care acești tineri să se întâlnească și în care să se simtă sprijiniți. Centrul de Zi ar urma să fie construit în Brașov, sau în apropierea orașului, pe un teren de aproximativ 500 – 1000 mp, unde să fie oferită, zilnic, o masă caldă și să fie desfășurate activități și cursuri practice, necesare integrării tinerilor în societate.

Inchide
EnglishRomania
×
×

Cart