fbpx

PROGRAMUL PSIHO-EDUCATIV AL ASOCIAȚIEI PENTRU COPII 6 - 18 ANI!

Am început testările psihologice pe bateria de teste omologate Nepsi pentru funcții cognitive si emoționale pentru copiii din programul psiho – educativ al Asociația Aici Pentru Tine!

 

https://www.cognitrom.ro/p…/evaluare-neuropsihologica-copii/

Este una dintre marile reușite ale programelor asociației si pentru asta mulțumim din suflet celor implicați: Kaufland RomaniaBiblioteca Județeana George Barițiu Brasov și Promedivet Sovata.

 

Fără acești oameni, copiii din programul nostru nu ar fi avut aceasta șansă uriașa de a deveni, în viitor, oameni desăvârșiți. 

Împreună facem bine!

Planul de desfășurare și formare a abilităților aptitudinale:

 

FORMAREA ABILITĂȚILOR ȘI A APTITUDINILOR!

 Gândirea prin toate trăsăturile sale este un element constitutiv al personalității umane și are o importanță covârșitoare. Gradul ei de dezvoltare reflectă în mare măsură etapa la care a ajuns evoluția intelectuală a unui individ. De aceea procesul de formare și procesul de învățare în sine, în latura sa formativă, trebuie să urmărească cu deosebită grijă, începând de la vârsta cea mai fragedă, dezvoltarea gândirii copilului sub toate aspectele ei (operații, analiză, sinteză, mobilitate, flexibilitate, perspicacitate etc.) până la determinarea formelor de gândire de tip topologic, vertical-cauzală, gândire laterală, complex dinamică și abstractă.

 

Creierul copilului se dezvoltă în mare parte în perioada intrauterină, dar el nu își oprește dezvoltarea după această perioadă, ci se dezvoltă și mai mult prin relaționarea lui cu mediul.

 

Această relaționare permite formarea conexiunilor neuronale și a structurilor cerebrale să se dezvolte și să formeze o arhitectură complexă a creierului, asigurând o amplă și corectă dezvoltare cognitivă. Stimularea cognitivă trebuie privită ca pe un element necesar. Cu cât este mai variat mediul, cu atât copilul se va implica mai mult să-l înțeleagă, să-l exploreze și să-l controleze. Dorința firească, naturală a copilului este de a căuta să înțeleagă ce este în jurul său. În cercetările moderne de referință s-a constatat că în perioadele ante-preșcolară și preșcolară, maleabilitatea psihică permite o influență educativă masivă nu numai în domeniul informativ, ci și în cel formativ, element ce favorizează achiziția și dezvoltarea.

 

În cadrul proiectului nostru psiho-educativ, folosim potențialul fiecărui copil în cele trei componente psihologice: cognitiv, emoțional și comportamental și stimulăm activ nivelul de dezvoltare al fiecărui copil cu ajutorul jocurilor-exercițiu folosite în cadrul ședințelor de dezvoltare.

 

Acest mod de stimulare prin intermediul jocurilor interactive și atractive în același moment, trezesc interesul copiilor pentru executarea unor sarcini didactice și întrețin efortul necesar executării ei. Jocurile-exercițiu sunt foarte necesare atât în consolidarea cunoștințelor acumulate (pe plan cognitiv) sau formării unor deprinderi și dezvoltarea altor laturi ale personalității (pe planul formativ). Variantele de lucru pot cuprinde sarcini asemănătoare, de același grad de dificultate, dar prezentate în diferite forme pentru a preveni plictiseala și pentru a nu se instala în planul emoțional monotonia. Jocurile-exercițiu au calitatea de a putea fi adaptate nivelului de dezvoltare al fiecărui copil și de a permite repetarea exercițiului în diferite grade de complexitate de atâtea ori cât este necesar pentru a se obține saltul calitativ pe o treaptă superioară de dezvoltare a copilului.

 

De aceea, din punct de vedere psihologic și metodic, gradarea sarcinilor jocurilor-exercițiu trebuie făcută treptat, pornindu-se de la etapa de dezvoltare în care se găsește copilul și dezvoltându-i deprinderea specifică secvenței de instruire în așa fel încât, fără să i se pară obositor, el să fie atras, treptat, de la ceea ce știe, spre ceva nou, dar totuși ușor de realizat.

Erasmus+, un drum sigur pentru atingerea obiectivelor asociației ,,Aici pentru Tine”!

Asociația noastră și-a propus să ajute diferite grupuri sau persoane aflate în dificultate. Nu este un drum ușor, dar totul devine mai clar atunci când ai sprijin din partea profesioniștilor și ajutor financiar. Din acest motiv, Erasmus+ a devenit un partener pe care ne putem baza.

 

Mai întâi, am participat la mai multe sesiuni de instruire și am învățat cum se derulează un proiect Erasmus+. Am avut reprezentanți la proiectele din țară, dar și la cele din Polonia, Turcia, Serbia, Germania sau Slovenia. Așa am ajuns să concretizăm două proiecte care se află aproape de etapa de finanțare.

 

Prin primul proiect vom încerca să îi ajutăm pe tinerii între 13 și 18 ani din medii defavorizate să evite consumul de droguri. Se numește ,, Step Back from the Edge,, și se desprinde din Axa K0105, dedicată adolescenților și tinerilor aflați între 13 și 30 de ani, dar și schimburilor de lucrători tineri.

Al doilea proiect are ca obiectiv principal integrarea persoanelor cu dizabilități motrice minore și medii în societate. E important de știut că programul îi ajută și pe liderii tineri care au mai puțin de un an de experiența în mediul întrajutorării sociale.


Iar drumul nostru, la pas cu Erasmus+ nu se oprește aici.


Intenționăm să ne acredităm ESC – European Solidarity Corp și astfel vom avea ocazia prețioasă de a trimite și de a primi voluntari la orice organizație acreditată din lume. În plus, ne dorim ca până în 2020 să aplicăm pentru încă 3-4 proiecte și sperăm să aducem la noi 4 voluntari cu experiență.

 

“Erasmus+ este programul prin care UE sprijină educația, formarea, tineretul și sportul în Europa. Dispune de un buget de 14,7 miliarde EUR, aproximează 4 milioane de beneficiari și se va derula până în 2020. Programul Erasmus+ are o largă aplicabilitate. Printre beneficii se numără :

– Acces la educație de calitate, gratuită.
– Crearea de noi relații atât profesional dar și personal.
– Noi oportunități de dezvoltare personală.
– Posibilități de călătorie gratuite Schimb intercultural.

EnglishRomania